Statika a dynamika staveb
Jezdecká hala na farmě Čapí hnízdo
Novostavba jízdárny s přilehlými stájemi a vestavbou zázemí a bufetu. Jednotlivé části stavby jsou vzájemně funkčně propojeny. Konstrukční systém haly je sloupový, s vetknutými železobetonovými prefabrikovanými sloupy a kloubově uloženými dřevěnými vazníky s táhly. Objekt stájí má kombinovaný konstrukční systém - zděné stěny a železobetonové sloupy jsou propojeny tuhou stropní železobetonovou deskou. Rovněž vestavba má kombinovaný konstrukční systém - 1.NP je kompletně železobetonové ze stěn a desek, 2.NP potom kombinované ze zděných stěn, železobetonových sloupů a železobetonové stropní desky. Terasa je zastřešena dřevěnou konstrukcí.
Místo stavby: | Semtín |
Architekt: | SGL projekt s.r.o. |
Investor: | Farma Čapí hnízdo, a.s. |
Realizace projektu: | 2010 - 2011 |
Realizované činnosti: | Projekt pro stavební povolení, provedení stavby, autorský dozor, dodavatelská dokumentace železobetonových prefabrikátů |
Doba výstavby: | 2011 |
Rekonstrukce odjezdové haly Masarykova nádraží v Praze
Rekonstrukce zastřešení historické části odjezdové haly Masarykova nádraží v Praze. Objekt pochází přibližně ze sedmdesátých let 19. století a během své životnosti neprošel výraznější rekonstrukcí. Údržbové práce byly dlouhodobě zanedbávány, čemuž odpovídal i jeho stav před rekonstrukcí, kdy byla konstrukce na některých místech na hranici havárie. Konstrukce objektu je tvořena příčnými vazbami, které jsou rozmístěny v roztečích 3,81 m až 4,73 m. Každá druhá vazba je podepřena litinovými zdobenými sloupy, které zároveň slouží jako svody dešťové vody. Mezilehlé příčné vazby jsou vynášeny pomocí šikmých vzpěr, tzv. pásků, uložených do sloupů podepřených vazeb. Příčné vazby jsou složeny z dřevěných vazníků s kovanými táhly. V současnosti má objekt 18 polí, původně však bylo polí přibližně dvakrát více. K demolici poloviny vazeb došlo při bojích na konci druhé světové války. Při rekonstrukci byla konstrukce kompletně rozebrána a znovu sestavena. Bylo opraveno založení sloupů haly narušené dlouhodobým zatékáním dešťové vody pod základovou spáru, byly opraveny a posíleny historické litinové sloupy a byly posíleny nebo nahrazeny dřevěné nosné prvky. Podkladem pro statický návrh byla řada destruktivních i nedestruktivních a zatěžovacích zkoušek. Rekonstrukce objektu byla prováděna za plného provozu nádraží.
Místo stavby: | Masarykovo nádraží v Praze |
Architekt: | Tichý a Kolářová s.r.o. |
Investor: | Masaryk station development, a.s. |
Realizace projektu: | 2010 - 2011 |
Realizované činnosti: | Všechny stupně projektové dokumentace, autorský dozor |
Doba výstavby: | 2011 |
Rozšíření výroby sladu - hala rekuperátoru
Hala nad rekuperátorem má rámovou konstrukci, rozměry haly jsou cca 14,5 m x 20,5 m. Je provedena z pozinkované oceli, střecha je provedena z oblouků z nerezové oceli. Spoje jsou šroubované. Hala je kotvena do železobetonové konstrukce hvozdu.
Místo stavby: | Hodonice |
Architekt: | - |
Investor: | Sladovny Soufflet ČR |
Realizace projektu: | 01/2009 |
Realizované činnosti: | Statická část PD provedení stavby a dílenská dokumentace ocelové konstrukce |
Doba výstavby: | 2009 |
Skladová hala firmy ŠANDERA
Z důvodu špatných geologických poměrů na staveništi byla původně navržená hala podsklepena a nosná konstrukce podstatně změněna. Ve stadiu hrubé stavby odstoupil generální dodavatel. Naše práce spočívala v konzultacích, řešení konstrukčních detailů na místě a vypracování statického výpočtu pro dokumentaci změny stavby před dokončením.
Jedná se o trojpodlažní halu s betonovými základy, ocelovými sloupy a průvlaky, plechobetonovými stropy a nosnými stěnami z prolévacích tvárnic.
Místo stavby: | Chýně, Praha-západ |
Architekt: | - |
Investor: | Šandera s.r.o. |
Realizace projektu: | 02/2009 |
Realizované činnosti: | Statický výpočet při změně stavby před dokončením |
Doba výstavby: | 2009 |
Skladová hala SPONA
Hala je půdorysu ve tvaru písmene „L“ o rozměrech 36 x 42 m a je složena ze dvou lodí o rozponu 18 m. Skladovací hala sestává ze 3 částí – skladu, vzorkovny a třípodlažní vestavby. V prostoru vzorkovny a části skladu probíhají na úrovni 1. a 2. patra vestavěná galerie propojená s přízemím dvěma schodišti. Konstrukce objektu je skeletová, železobetonová prefabrikovaná. Výška haly pod vazník je 9,4 m. Opláštění obvodových stěn a střechy je provedeno pomocí trapézových plechů s vloženou minerální izolací. Podezdívka haly je tvořena prefabrikovanými železobetonovými prahy (trámy).
Místo stavby: | Nupaky u Prahy |
Architekt: | Ing. Arch. Jaroslav Tomek |
Investor: | Spona s.r.o. |
Realizace projektu: | 09/2007 |
Realizované činnosti: | Statická část PD pro stavební povolení a výběr dodavatele |
Doba výstavby: | 2008 |
Výrobní hala – rozšíření šaten
Jednopodlažní přístavba ke stávající výrobní hale TGSSC3. Nosná konstrukce přístavby je železobetonový montovaný skelet, založený na pilotách s železobetonovými hlavicemi. Vlastní objekt bude mít jeden sloupový pruh a střešní vazníky v rozteči 6m na rozpon 12 m. Objekt přístavby je zastřešen plochou střechou s minimálním spádem.
Místo stavby: | Klášterec nad Ohří |
Architekt: | KMS s.r.o. |
Investor: | Takenaka europe |
Realizace projektu: | 06/2007 |
Realizované činnosti: | Statická část PD pro provedení stavby |
Doba výstavby: | 2008 |
Zázemí odstavné plochy kamionů
Jde o halový objekt s dvoupodlažní vestavbou pro kanceláře se sociálním zázemím. Objekt bude mít půdorys tvaru L o rozměrech cca 24 x 17,5 m a bude mít v hřebeni výšku 7,2 m. Bude zastřešen plochou střechou s minimálním spádem. Objekt bude složen z pěti příčných vazeb s roztečí 6,0 m a bude dvoulodní. Rozpon každé lodi bude 7,5 m. Objekt bude tvořit jeden dilatační celek. Nosná konstrukce haly je tvořena dvoukloubovými ocelovými rámy, tuhými v příčném směru haly.
Místo stavby: | Škvorecká ul., Úvaly u Prahy |
Architekt: | KMS s.r.o. |
Investor: | Petr a Pavel Branyšovi |
Realizace projektu: | 07/2008 |
Realizované činnosti: | Statická část PD pro stavební povolení a výběr dodavatele |
Doba výstavby: | V přípravě |
Dokončené projekty
Masarykovo nádraží v Praze
2.12.2011
Oprava havarijního stavu historické části odjezdové haly Masarykova nádraží v Praze